söndag 19 oktober 2008

Guinea cribs

Jag har pimpat marsvinens bur lite; de har fått en hylla att sitta under och hoppa upp på. På hyllan lade jag en lurvfilt och så sydde jag ihop en gosepåse. Det verkar som att nybygget uppskattades men det är bara lilla Valencia som vågat sig upp på hyllan och in i gosepåsen. De små trollen har bott hos oss i lite mer än en vecka nu och de har snabbt funnit sig även om vi människor är liiiite läskiga.
Cribs a la marsvin


Blixtrar och dunder, det är bäst vi gömmer oss

Valencia hade kiss i pälsen så det blev ett rump- och magbad idag.

Eget badkar och allt
Nu är jag bevisligen biolog:


Bevis innehållandes en kandidat- och en masterexamen

Att ha pluggat färdigt känns både bra och lite ledsamt; skönt att jag klarat av det men å andra sidan gillar jag att plugga: de där aha upplevelserna blir det inte så mycket av numera. Hade det varit ekonomiskt möjligt att plugga hela livet eller nåja halva då skulle jag med glädje göra det. Det finns ju så fantastiskt mycket som är intressant!

På stickfronten går det framåt; ärm nr 2 är snart färdig. Sen ska jag börja på min första raglanminskning ever.








1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Åsa!!
Hoppas allt är bra med dig:) Vet egentligen inte hur jag hittade till din blogg men nu har jag gjort det och jag är KÄR i vissa saker som du tillverkar. Nu har jag en liten fråga, draken och sköldpaddan skulle du inte kunna tillverka en sån av varje till mig så betalar jag dig? Dom skulle passa perfekt till det lilla Russinets vagn/säng. Hör av dig.

Mvh
Malin fd granne:)
malin_wigren@hotmail.com